The Co-operative Bank of Kenya Limited (COOP.ke) 2007 Annual Report

first_imgThe Co-operative Bank of Kenya Limited (COOP.ke) listed on the Nairobi Securities Exchange under the Banking sector has released it’s 2007 annual report.For more information about The Co-operative Bank of Kenya Limited (COOP.ke) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the The Co-operative Bank of Kenya Limited (COOP.ke) company page on AfricanFinancials.Document: The Co-operative Bank of Kenya Limited (COOP.ke)  2007 annual report.Company ProfileThe Co-Operative Bank of Kenya Limited is a financial services institution offering banking products and services for the retail banking and wholesale banking sectors in Kenya. Its full-service offering ranges from transactional banking products to access accounts, LPO financing, invoice discounting services, term loans, asset finance and letters of credit. The company also provides medical, motor, general, life, agriculture and micro-business insurance as well as treasury products, fixed income and money market products and money transfer services. The Co-Operative Bank of Kenya was founded in 1965 and its head office is in Nairobi, Kenya. The company is a subsidiary of Co-op Holdings Co-operative Society Limited. The Co-Operative Bank of Kenya Limited is listed on the Nairobi Securities Exchangelast_img read more

Read more

National Investment Trust Ltd (NITL.mu) 2011 Abridged Report

first_imgNational Investment Trust Ltd (NITL.mu) listed on the Stock Exchange of Mauritius under the Investment sector has released it’s 2011 abridged results.For more information about National Investment Trust Ltd (NITL.mu) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the National Investment Trust Ltd (NITL.mu) company page on AfricanFinancials.Document: National Investment Trust Ltd (NITL.mu)  2011 abridged results.Company ProfileNational Investment Trust Limited is a privately owned investment trust company that provides services for individuals and corporate investors. The company engages in the launching and management of equity and fixed income mutual funds for its clients. NITL invests in equity and fixed income markets. National Investment Trust Limited is listed on the Stock Exchange of Mauritiuslast_img read more

Read more

CRDB Bank Plc (CRDB.tz) 2011 Annual Report

first_imgCRDB Bank Plc (CRDB.tz) listed on the Dar es Salaam Stock Exchange under the Banking sector has released it’s 2011 annual report.For more information about CRDB Bank Plc (CRDB.tz) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the CRDB Bank Plc (CRDB.tz) company page on AfricanFinancials.Document: CRDB Bank Plc (CRDB.tz)  2011 annual report.Company ProfileCRDB Bank Plc is a wholly-owned private commercial bank in Tanzania offering a comprehensive range of retail, commercial, corporate, treasury, premier and wholesale microfinance services. The company has an extensive infrastructure of branches, ATMs and deposit and mobile terminals and uses a vast network of Fahari Huduma agents which are microfinance agents. The retail division offers financial solutions which range from current and fixed deposit accounts to home purchase and construction loans, refinancing and cash back services. The corporate division provides financial service across the board; including documentary collection, letters of credit, guarantees, structured trade finance, treasury services and foreign exchange risk management. Established in 1996, CRDP Bank Plc has three subsidiary companies; CRB Bank Plc Burundi, CRDB Microfinance and CRDB Insurance Brokers.CRDB Bank Plc is listed on the Dar es Salaam Stock Exchangelast_img read more

Read more

End of Year Tour – Springboks vs Wales

first_imgMonday Dec 3, 2007 End of Year Tour – Springboks vs Wales I’ve had a lot of requests for highlights of the Springboks vs Wales game from last weekend. It’s difficult to sing the Boks’ praises for this game after watching them lose to the Barbarians so badly at Twickenham only a week later. The reality is that it was a different game completely, and in a lot of ways, a different Springbok side.So, taking each game as different occasions and to be judged differently, here are the highlights of the Boks precision and execution of some wonderful tries.With this display the South Africans showed why they are currently the best team in the world. Soaking up the pressure and defending with great understanding of each other, the Boks took every opportunity they got when getting into the Welsh half.Precision does not begin to describe a few of these tries, particularly Jacques Fourie’s second. Continuity was also oozing out of the Springboks game, as shown by the offloading to set up Fourie’s first. John Smit’s pass to put Habana into space was also an illustration of the confidence that this side currently has. Perfectly timed, Habana showed great hands though and darted into the outside gap for him to straighten and offload to JP Pietersen perfectly.Wales competed manfully, but this Bok side had a lot still left in the tank and took their foot off the gas in the second half.Despite the latest hiccup against the Barbarians, the current group of Boks are mostly a young side that will feature strongly in four years time in New Zealand. The majority will be there at the next World Cup and will no doubt carry the tag of World Champions with great pride and continue to produce attractive, exciting, and physical rugby for many years to come. ADVERTISEMENT Posted By: rugbydump Share Send Thanks Sorry there has been an error Related Articles 81 WEEKS AGO scottish prop saves fire victim 84 WEEKS AGO New Rugby X tournament insane 112 WEEKS AGO Vunipola stands by his comments supporting… From the WebThis Video Will Soon Be Banned. Watch Before It’s DeletedSecrets RevealedYou Won’t Believe What the World’s Most Beautiful Girl Looks Like TodayNueeyDoctors Stunned: This Removes Wrinkles Like Crazy! (Try Tonight)Smart Life Reports10 Types of Women You Should Never MarryNueey30+ Everyday Items with a Secret Hidden PurposeNueeyMen, You Don’t Need the Blue Pill If You Do This (Try Tonight)Smart Life ReportsThe content you see here is paid for by the advertiser or content provider whose link you click on, and is recommended to you by Revcontent. As the leading platform for native advertising and content recommendation, Revcontent uses interest based targeting to select content that we think will be of particular interest to you. We encourage you to view your opt out options in Revcontent’s Privacy PolicyWant your content to appear on sites like this?Increase Your Engagement Now!Want to report this publisher’s content as misinformation?Submit a ReportGot it, thanks!Remove Content Link?Please choose a reason below:Fake NewsMisleadingNot InterestedOffensiveRepetitiveSubmitCancel ADVERTISEMENT Trending 1 WEEK AGO HUGE controversy sees Borthwick call Pat Lam a liar during heated Prem clash 5 DAYS AGO Melbourne Rebels do their best to wreck Bryn Gatland 4 DAYS AGO Lam’s explanation of bizarre situation that caused heated touchline argument 5 DAYS AGO François Steyn’s ridiculous 60-metre drop goal which left commentators in hysterics 5 DAYS AGO The time Waisale Serevi used his iconic hitch-kick to carve up Scotland in 2000 Great Tries 5 DAYS AGO Eye-opening compilation shows why Taulupe Faletau could harm Springboks this Summer 5 DAYS AGO The time Waisale Serevi used his iconic hitch-kick to carve up Scotland in 2000 1 WEEK AGO Veainu finishes superb try after octopus style offload from Waisea 2 WEEKS AGO FULL MATCH REPLAY: Huge stars on show when All Blacks host Pacific Island XV in 2004 2 WEEKS AGO WATCH: Hooker produces ridiculous speed to score 60-metre wonder try for Hurricanes View All Big Hits & Dirty Play 1 DAY AGO Awesome new Etzebeth montage will have Springboks fans psyched for Summer Lions tour 5 DAYS AGO Melbourne Rebels do their best to wreck Bryn Gatland 5 DAYS AGO Eye-opening compilation shows why Taulupe Faletau could harm Springboks this Summer 5 DAYS AGO Re-live O’Driscoll’s EPIC try-saving tackle in 2003 RWC quarter-final 1 WEEK AGO AWESOME video shows the very biggest and best tackles of the 2020/21 season View All See It To Believe It 4 DAYS AGO Cheetah racer Habana reveals what was actually going through his mind that day 4 DAYS AGO Lam’s explanation of bizarre situation that caused heated touchline argument 5 DAYS AGO François Steyn’s ridiculous 60-metre drop goal which left commentators in hysterics 5 DAYS AGO Re-live O’Driscoll’s EPIC try-saving tackle in 2003 RWC quarter-final 1 WEEK AGO HUGE controversy sees Borthwick call Pat Lam a liar during heated Prem clash View All Funnies 2 WEEKS AGO Joe Marler elated in special interview as fans return to The Stoop 2 WEEKS AGO WATCH: One of the luckiest and most bizarre tries you will EVER see 2 WEEKS AGO WATCH: Reds players caught out in hilarious celebration blooper vs Chiefs 2 WEEKS AGO WATCH: Faz, Piutau and Burns star in hilarious try fail compilation 4 WEEKS AGO MLR: Giltinis howler sees try overruled despite attempts to celebrate View All Amateur 32 WEEKS AGO Viral video of Scottish club brawl goes down a storm with rugby community 69 WEEKS AGO RUGBYDUMP BLITZ: This Best of the Week round up is sure to entertain you 69 WEEKS AGO RD BLITZ – Disaster, just when it looked so promising… 69 WEEKS AGO That glorious moment that will live on forever, like it or not 69 WEEKS AGO RD Blitz – PROP’S Lionel Messi wizardy creates incredible try View All Player Features 16 WEEKS AGO WATCH: Bumping off tacklers and taking high balls, Rob Kearney had an impressive Super Rugby debut 21 WEEKS AGO Brian Moore on money in modern rugby and how it should never be compared to ‘outlier’ football 22 WEEKS AGO Tuisova’s wrecking ball montage will make you grateful you never made it as a pro 28 WEEKS AGO New Zealand rugby pod admit Owen Farrell is world class 29 WEEKS AGO WATCH: Bath prop launches Amazon documentary focused on those from non-traditional backgrounds View All Related Content from the RugbyPass Network ‘What you do today is how you’re going to be remembered’: Spirit of Rugby – Ep 5 In Spirit of Rugby episode 5, Jim Hamilton talks Lions with Matt Dawson, Jeremy Guscott, Rob Kearney, Simon Shaw, Tom Croft and John Bentley. Watch: Reforging the Steelers | Episode 2 | RugbyPass Original Documentary In Episode 2 of Reforging the Steelers, we follow the team through rounds two to four as they try to get their season on track after an opening loss to competition powerhouses Tasman. ‘I’d pent-up frustration, a lot I probably didn’t realise’: Marcus Watson’s emotional Wasps return Set to turn 30 later this month, Marcus Watson had an early birthday present last weekend when he finally made it back into the Wasps XV. Gavin Coombes grabs four tries as Munster easy to victory over Zebre Gavin Coombes scored four tries at Zebre as Munster secured second place in the northern section of the Guinness PRO14 Rainbow Cup. Leinster finish with Rainbow flourish as fans attend RDS for first time in 16 months Retiring duo Scott Fardy and Michael Bent bowed out on a winning note as Leinster finished the Rainbow Cup with a victory over Dragons. Final round of the Gallagher Premiership hit by a second match cancellation The final round of the Premiership lost the Worcester-Gloucester match on Tuesday and now Bristol versus London Irish is off. End of Year Tour – Springboks vs Wales | RugbyDump – Rugby News & Videos RugbyDump Home RugbyDump Academy Store About Contact Legal Privacy Policy Cookie Policy Categories Latest Great Tries Big Hits & Dirty Play See It To Believe It Funnies Training Videos Player Features RugbyDump Home RugbyDump Academy Store About Contact Sitemap Categories Latest Great Tries Big Hits & Dirty Play See It To Believe It Funnies Training Videos Player Features Legal Privacy Policy Cookie Policy Sign In Username or Email Password Stay logged in Forgot password Thank you for registering Click here to login Register Register now for RugbyDump commenting & enewsletter. * Required fields. Username * Password * Email * Password Repeat * Please send me news, information and special offers from RugbyDump By clicking register you agree to our Privacy Policylast_img read more

Read more

Alesana Tuilagi’s big charge and hit vs Gloucester

first_imgWednesday Sep 10, 2008 Alesana Tuilagi’s big charge and hit vs Gloucester One of the biggest matches of the Guinness Premiership weekend took place at Kingsholm on Sunday as Gloucester played host to Leicester in an entertaining game that was the first big run out for a lot of the players under the new laws.There were two notable hits worth showing here, both coming from big Samoan wing Alesana Tuilagi, a crowd favourite whenever he has ball in hand. On this occasion he built up a head of steam in a short space of time and bashed the unfortunate Ryan Lamb out the way before offloading in the tackle brilliantly, almost setting up a try in the process.Later on, while Tuilagi was receiving treatment on the sideline, Gloucester took a quick throw in, shifting play across to his wing. He managed to hobble back into position and put a cracking hit in on the dangerous James Simpson-Daniel as he offloaded, which was shortly followed by a nice defensive tackle from Tom Croft on Mike Tindall.This clip also serves to show the excellent use of the new lineout law under the ELV’s as Gloucester took that quick throw in. As the commentator notes, it only took two excellent long passes and suddenly they had yards of space to attack from.It’s not the first time we’ve seen Tuilagi involved in the big hitting stuff, so have a browse through our Related Posts if you enjoy seeing more of the same. :: Related Posts :: Tuilagi flattens Reddan in the Guinness Premiership Final Gloucester vs Leicester Guinness Premiership Semi Final Highlights Leinster vs Leicester – Big hit and amazing defense Hernndez takes out Tuilagi Tuilagi Hit vs. Stade Francais Time: 02:31ADVERTISEMENT Posted By: rugbydump Share Send Thanks Sorry there has been an error Related Articles 81 WEEKS AGO scottish prop saves fire victim 84 WEEKS AGO New Rugby X tournament insane 112 WEEKS AGO Vunipola stands by his comments supporting… From the WebThis Video Will Soon Be Banned. Watch Before It’s DeletedSecrets RevealedDoctors Stunned: This Removes Wrinkles Like Crazy! (Try Tonight)Smart Life ReportsIf You Have Ringing Ears Do This Immediately (Ends Tinnitus)Healthier Living90% of People Have No Idea What These Two Little Holes Are ForNueey10 Types of Women You Should Never MarryNueeyYou Won’t Believe What the World’s Most Beautiful Girl Looks Like TodayNueeyThe content you see here is paid for by the advertiser or content provider whose link you click on, and is recommended to you by Revcontent. As the leading platform for native advertising and content recommendation, Revcontent uses interest based targeting to select content that we think will be of particular interest to you. We encourage you to view your opt out options in Revcontent’s Privacy PolicyWant your content to appear on sites like this?Increase Your Engagement Now!Want to report this publisher’s content as misinformation?Submit a ReportGot it, thanks!Remove Content Link?Please choose a reason below:Fake NewsMisleadingNot InterestedOffensiveRepetitiveSubmitCancel ADVERTISEMENT Trending 6 DAYS AGO HUGE controversy sees Borthwick call Pat Lam a liar during heated Prem clash 5 DAYS AGO Melbourne Rebels do their best to wreck Bryn Gatland 4 DAYS AGO Lam’s explanation of bizarre situation that caused heated touchline argument 5 DAYS AGO François Steyn’s ridiculous 60-metre drop goal which left commentators in hysterics 5 DAYS AGO The time Waisale Serevi used his iconic hitch-kick to carve up Scotland in 2000 Great Tries 5 DAYS AGO Eye-opening compilation shows why Taulupe Faletau could harm Springboks this Summer 5 DAYS AGO The time Waisale Serevi used his iconic hitch-kick to carve up Scotland in 2000 1 WEEK AGO Veainu finishes superb try after octopus style offload from Waisea 2 WEEKS AGO FULL MATCH REPLAY: Huge stars on show when All Blacks host Pacific Island XV in 2004 2 WEEKS AGO WATCH: Hooker produces ridiculous speed to score 60-metre wonder try for Hurricanes View All Big Hits & Dirty Play 1 DAY AGO Awesome new Etzebeth montage will have Springboks fans psyched for Summer Lions tour 5 DAYS AGO Melbourne Rebels do their best to wreck Bryn Gatland 5 DAYS AGO Eye-opening compilation shows why Taulupe Faletau could harm Springboks this Summer 5 DAYS AGO Re-live O’Driscoll’s EPIC try-saving tackle in 2003 RWC quarter-final 1 WEEK AGO AWESOME video shows the very biggest and best tackles of the 2020/21 season View All See It To Believe It 4 DAYS AGO Cheetah racer Habana reveals what was actually going through his mind that day 4 DAYS AGO Lam’s explanation of bizarre situation that caused heated touchline argument 5 DAYS AGO François Steyn’s ridiculous 60-metre drop goal which left commentators in hysterics 5 DAYS AGO Re-live O’Driscoll’s EPIC try-saving tackle in 2003 RWC quarter-final 6 DAYS AGO HUGE controversy sees Borthwick call Pat Lam a liar during heated Prem clash View All Funnies 2 WEEKS AGO Joe Marler elated in special interview as fans return to The Stoop 2 WEEKS AGO WATCH: One of the luckiest and most bizarre tries you will EVER see 2 WEEKS AGO WATCH: Reds players caught out in hilarious celebration blooper vs Chiefs 2 WEEKS AGO WATCH: Faz, Piutau and Burns star in hilarious try fail compilation 4 WEEKS AGO MLR: Giltinis howler sees try overruled despite attempts to celebrate View All Amateur 32 WEEKS AGO Viral video of Scottish club brawl goes down a storm with rugby community 69 WEEKS AGO RUGBYDUMP BLITZ: This Best of the Week round up is sure to entertain you 69 WEEKS AGO RD BLITZ – Disaster, just when it looked so promising… 69 WEEKS AGO That glorious moment that will live on forever, like it or not 69 WEEKS AGO RD Blitz – PROP’S Lionel Messi wizardy creates incredible try View All Player Features 16 WEEKS AGO WATCH: Bumping off tacklers and taking high balls, Rob Kearney had an impressive Super Rugby debut 21 WEEKS AGO Brian Moore on money in modern rugby and how it should never be compared to ‘outlier’ football 22 WEEKS AGO Tuisova’s wrecking ball montage will make you grateful you never made it as a pro 28 WEEKS AGO New Zealand rugby pod admit Owen Farrell is world class 29 WEEKS AGO WATCH: Bath prop launches Amazon documentary focused on those from non-traditional backgrounds View All Related Content from the RugbyPass Network ‘What you do today is how you’re going to be remembered’: Spirit of Rugby – Ep 5 In Spirit of Rugby episode 5, Jim Hamilton talks Lions with Matt Dawson, Jeremy Guscott, Rob Kearney, Simon Shaw, Tom Croft and John Bentley. Watch: Reforging the Steelers | Episode 2 | RugbyPass Original Documentary In Episode 2 of Reforging the Steelers, we follow the team through rounds two to four as they try to get their season on track after an opening loss to competition powerhouses Tasman. Gavin Coombes grabs four tries as Munster easy to victory over Zebre Gavin Coombes scored four tries at Zebre as Munster secured second place in the northern section of the Guinness PRO14 Rainbow Cup. Leinster finish with Rainbow flourish as fans attend RDS for first time in 16 months Retiring duo Scott Fardy and Michael Bent bowed out on a winning note as Leinster finished the Rainbow Cup with a victory over Dragons. Final round of the Gallagher Premiership hit by a second match cancellation The final round of the Premiership lost the Worcester-Gloucester match on Tuesday and now Bristol versus London Irish is off. Crusaders player ratings vs Rebels | Super Rugby Trans-Tasman Which Crusaders stood out in their 26-point win over the Rebels in the final round of Super Rugby Trans-Tasman? Alesana Tuilagi’s big charge and hit vs Gloucester | RugbyDump – Rugby News & Videos RugbyDump Home RugbyDump Academy Store About Contact Legal Privacy Policy Cookie Policy Categories Latest Great Tries Big Hits & Dirty Play See It To Believe It Funnies Training Videos Player Features RugbyDump Home RugbyDump Academy Store About Contact Sitemap Categories Latest Great Tries Big Hits & Dirty Play See It To Believe It Funnies Training Videos Player Features Legal Privacy Policy Cookie Policy Sign In Username or Email Password Stay logged in Forgot password Thank you for registering Click here to login Register Register now for RugbyDump commenting & enewsletter. * Required fields. Username * Password * Email * Password Repeat * Please send me news, information and special offers from RugbyDump By clicking register you agree to our Privacy Policylast_img read more

Read more

“Burmese media combating censorship”

first_imgReports Related documents Download the reportPDF – 2.92 MB RSF asks Germany to let Myanmar journalist Mratt Kyaw Thu apply for asylum The Burmese security forces were surprised by the large number of foreign journalists that turned up for the elections and, even more so, for Aung San Suu Kyi’s release. Although scores or even hundreds of tourist visa requests were refused by Burmese embassies around the world, foreign journalists, both staff reporters and freelancers, entered the country. The foreign media’s success in circumventing the junta’s visa restrictions was a positive development. The military authorities had clearly wanted to seal off the country for the elections. This was evident when Thein Soe, the president of the Election Commission, announced on 18 October: “We do not need any foreign journalists or observers. We already have a lot of experience in holding elections.” Twenty-five Burmese journalists who work for foreign media and two Chinese correspondents were the only foreign media reporters officially allowed to cover the elections.A dozen or so foreign reporters were present on the day of Suu Kyi’s release. The next day, when the Nobel peace laureate addressed an enthusiastic crowd outside NLD headquarters, foreign journalists even went on to the podium to interview her. Nothing like this had been seen since 1990. Correspondents from the BBC, Le Monde, Der Spiegel, ABC, Canberra Times, RFI and Washington Post all got interviews with the Lady of Rangoon under the noses of plain-clothes intelligence officers. “They filmed us a great length, from this side and that, but no one took the decision to arrest us for covering Suu Kyi’s activities,” said one of the reporters who was there. “Why? Perhaps to make us forget the elections or perhaps simply because of the absence of a political decision.”The intelligence services are capable of being inflexible towards foreign journalists caught in the act of “working without a press visa.” At least seven foreign reporters, including Toru Yamaji of the Japanese news agency APF, were arrested and deported during the elections. Receive email alerts Overview Burma has more than 150 privately-owned newspapers and magazines but they are all subject to pre-publication censorship by the Press Scrutiny and Registration Division, commonly known as the Press Scrutiny Board, which is run by a military officer. This kind of censorship is virtually unique in the world and prevents the emergence of any editorial independence. The international media that broadcast in Burmese – BBC, RFA, VOA and DVB – have never been allowed to work freely inside the country and have repeatedly been attacked by the military government. Very few visas are issued to foreign reporters.The special police in charge of monitoring cover journalists, is working under the authority of Gen. Than Shwe. They target the owners of video cameras, in particular, who are accused of sending images abroad of the crackdown on the protests by Buddhist monks in 2007, and government neglect during Cyclone Nargis in 2008. The work of DVB’s clandestine reporters, highlighted in the documentary film Burma VJ, and other exiled Burmese media, remains very dangerous. The exile media play a vital role in informing the Burmese people as the state TV and radio stations and the daily newspapers are under the military junta’s direct control. A privately-owned magazine sees sometimes one third of its content removed in this way. The military censorship bureau said in a 2008 message to the Burmese media that the “the publication of any photo, sketch, painting, article, novel or poem without being sent (in advance to the censor) will be punished”. Infringements can lead to sanctions such as seizures of publications or prison sentences for the guilty editors. to go further Open publication – Free publishing – More 2 Influence of media based abroad 1. The Burmese, big media consumers The poll provided strong confirmation that many Burmese, especially in urban areas, are big media consumers. The percentage of those polled who read print media (36%) is high for a developing country. Despite their poor quality, the official media, especially the broadcast media, are followed closely. The official television station, MRTV, for example, is watched “every day” or “often” by most of those polled. Of the 2,950 people polled, 2,188 watch the state television often. There are similar results for Myawaddy TV (the army channel) and MRTV 4 (a channel aimed at international viewers).2. International radio stations, vital news sourcesWith 66.5% of those polled saying they listen “every day” or “often” to an international radio station, it is clear that the BBC, VOA, RFA and DVB play a fundamental role in providing the Burmese population with access to news and information. The Internet nowadays offers a new window on the outside world and a new space for expression, especially following the recent explosion of Burmese blogging. But the tradition of listening to radio stations is well-rooted and continues to be widely observed. MyanmarAsia – Pacific MyanmarAsia – Pacific National League for Democracy leader Aung San Suu Kyi voiced surprise at the dozens of flashing mobile phone cameras and other cameras that greeted her when she emerged from house arrest on 13 November. Her release after more than seven years of isolation was a planetary event that was covered virtually live despite the constraints that the junta imposed on the foreign media.Covering it was a major challenge for the domestic media. The Press Scrutiny Board initially gave the privately-owned print media permission to publish her photo and an article as long as it was short and was just about her release. Despite these limitations, all the publications that reported her release sold out very quickly. Others tried to circumvent the censorship. The sports weekly First Eleven Journal, for example, published the message “SU FREE UNITE & ADVANCE TO GRAB HOPE hidden in a front-page headline about British Premier League football results. It was suspended for two weeks.The privately-owned media’s enthusiasm was quickly checked by the Press Scrutiny Board, on the orders of certain generals in Naypyidaw. Editors were summoned to a meeting in Rangoon with the officer in charge of censorship, Maj. Tint Swe, and were either notified that their publications were being suspended or were given warnings. At least 10 publications were suspended for periods of one to three weeks for according “too much importance” to Suu Kyi’s release. They included Seven Days Journal, Venus Journal, Open News Journal, Messenger, Myanmar Newsweek, Voice Journal, People Age and Snap Shot. They also included Hot News Journal, although it is owned by the daughter of a general, Khin Maung Than. It was an important financial blow for these privately-owned publications.Since this meeting in Rangoon, most of the media have refrained from publishing anything about Suu Kyi. Only a handful of weeklies printed a photo and short report about her reunion with her son. This ban, ordered by senior officers in Naypyidaw, has again served to enhance the importance of media based abroad. The Press Scrutiny Board subsequently forced the privately-owned publications to resume publishing articles written by the government’s propagandists. In another disturbing sign, journalists employed by Burma’s privately-owned media were denied access to the news conference that United Nations special envoy Vijay Nambiar gave when he visited the country at the end of November. Only members of the Foreign Press Correspondents Club were allowed to attend. Although they play a crucial role in disseminating news about Burma, they do not directly address a Burmese public. Elections – debate and controlThe 7 November elections were not democratic. The result was decided in advance and the laws governing the elections were repressive. Although closely controlled, the Burmese press did its best to inform the public about the candidates’ programmes and what was at stake. But the red lines were not relaxed. The privately-owned magazine Favorite News was suspended for two weeks for publishing a mildly ironic cartoon about the elections.The tone was set well before the elections. The magazine The Voice was suspended for two weeks in July because of an article by Nay Win Maung, a political analyst who writes under the name of Aung Htut. It upset senior officials by describing the powers and prerogatives that the constitution will give the next president. The same month, Nay Myo Wei, the leader of an opposition party, complained that an interview he gave to the weekly Pyithu Khit was suppressed by the censors.Much use was made of the government media to relay the messages of senior junta members including Prime Minister Thein Sein, a candidate of the ruling USDP, who urged Burmese to choose “patriots,” to eliminate the “destructive elements” and to elect USDP representatives. Several members of the government-backed Myanmar Writers and Journalists Association ran as candidates for pro-junta parties, in some cases against their will.The privately-owned weeklies were able to offer coverage of the campaign even if the military tried to suppress all media debate. The exile magazine Irrawaddy quoted the editor of a publication as saying: “Three officials normally check our newspaper at the Press Scrutiny Board but, with the elections coming up, each line is now read and re-read by a dozen officials.” He added that additional staff began being assigned to the Press Scrutiny Board in May.Taking advantage of a decision, announced in July, that the publication of propaganda articles prepared by government journalists would be optional, some privately-owned newspapers began opening their pages to candidates who were members of the legal opposition or independent. In so doing, they strayed from the line taken by government newspapers such as The New Light of Myanmar (http://www.myanmar.com/newspaper/nlm/index.html), which published pages and pages of information about the preparations being made by the military for the elections.The media based abroad pulled out all the stops in their election coverage. Every effort, including special broadcasts and dedicated websites, was employed in order to use the election to broaden the political debate. DVB TV even staged debates between candidates under the noses of the authorities, who tried to identify who was daring to organize what is a standard procedure in a democratic election. These direct debates between candidates contravened the very restrictive rules imposed by the Election Commission in September. The regulations gave each party 15 minutes to present their programmes on the state TV channel, but forbade any comment that might damage the reputation of the government or armed forces. Broadcasting political programmes live was strictly prohibited and statements had to be submitted to the commission a week in advance. Any party that contravened the rules could be disbanded.The Press Scrutiny Board subsequently forced newspapers to report that the penalty for calling for a boycott of the elections was 5 to 30 years in prison. The local press were as a result effectively banned from quoting any spokesman of the National League for Democracy, the main opposition party, which boycotted the election. And to be sure of a victory for the ruling USDP, any press report about the use of state resources to support its campaign was also censored.The security climate dashed any chances of unrestricted media coverage of the polling. The tone was set by the Election Commission’s ban on any journalists or cameras in voting stations. Several Burmese and foreign journalists were arrested for trying to take photos or interview people inside or outside voting stations. A European diplomat put it this way: “These elections were decided in advance but they served as a big trial run for everyone, not only civil society organizations but also domestic and international media. Everyone did their very best.”Aung San Suu Kyi’s release – first euphoria then sanctions May 31, 2021 Find out more May 26, 2021 Find out more Thai premier, UN rapporteurs asked to prevent journalists being returned to Myanmar News ConclusionThe past few weeks have shown that the privately-owned Burmese media are capable of covering major events such as the elections and Aung San Suu Kyi’s release with professionalism and creativity. It is regrettable that Naypyidaw is ordering more censorship. The junta and the newly-elected parliament do not seem to be ready to relax their tight grip on the media. The latest evidence is the upcoming launch of a new official daily called Naypyidaw Newspaper, which is to be supervised by the Directorate of Public Relations and Psychological Warfare, the propaganda wing of Gen. Than Shwe’s army.While everything indicates that the 7 November elections were marred by fraud, they did at least allow the media to talk about politics. The framework established by the not very independent Election Commission was entirely inconsistent with the rules of a democratic election, but Burmese journalists in Burma and abroad rose to the challenge.Reporters Without Borders and the Burma Media Association urge the Burmese authorities to:1. End the system of sanctions, especially those defined in the 10-point code regulating the activities of the privately-owned media.2. Abolish the system of prior censorship.3. Completely overhaul the laws governing freedom of expression, especially the 1962 Printers and Publishers Registration Act, the 1950 Emergency Provisions Act, article 505/B of the criminal code, the 1996 Television and Video Act, the 1996 Computer Science Development Act, the 1923 Officials Secrets Act and the 1933 Burma Wireless Telegraphy Act.4. Grant press visas to foreign journalists who request them. News December 22, 2010 – Updated on January 20, 2016 “Burmese media combating censorship” Underlying trends – “censors’ paradise and imprisonment”The euphoria that has seized some Burma observers in recent weeks must be tempered by consideration of the underlying trends. The military junta does not seem to have decided to change its policies on press freedom.1. Thanks to its system of prior censorship, Burma continues to be a “censors’ paradise.”2. The imprisonment of journalists and bloggers continues to be a common practice that is designed to scare their colleagues and sap dissident fervour. Prior to the elections, Kantarawaddy News Journal editor Nyi Nyi Tun was sentenced to 13 years in prison by a court martial convened inside Insein prison. At least 15 journalists, video-makers and bloggers are currently detained in connection with their activities.3. Free speech is criminalized. Many of Burma’s 2,200 political prisoners were arrested for criticizing the government, distributing leaflets or sending information to media based abroad. The latest example is the 15-year jail sentence that was imposed on Oakkan Tha at the end of September on a charge of “anti-election activities” for sending information to the Thailand-based Mon News Agency. The military junta and the members of the newly-elected parliament can now choose either to pursue the repressive policies or to initiate a process in which more space is given to basic freedoms. We urge the Burmese authorities to seize the opportunity to respond to the various calls from neighbouring countries and ASEAN’s secretary general for more freedom of expression.The international community must also press the authorities to show more tolerance and must support the media inside and outside the country that are trying to push back censorship.With the help of its partner organization, the Burma Media Association, Reporters Without Borders followed the work of the Burmese press and foreign reporters during this historic month of November. A Reporters Without Borders representative went to Burma before the elections to evaluate the situation. Despite the censorship, surveillance and obstruction, the Burmese media managed to offer their readers, listeners and viewers a variety of reports and analyses that has been without precedent since the 1990 elections. Reporters Without Borders also wanted to learn more about the impact in Burma of the so-called exile media such as Democratic Voice of Burma. A poll and a survey recently carried out in Burma confirm the popularity of the radio and TV stations that broadcast in Burmese from abroad. In the poll, 2,950 people in eight provinces were questioned about how they get their news.The poll’s main lessons are encouraging. They show how important it is for the international community to continue supporting Burmese media based abroad. News US journalist held in Yangon prison notorious for torture Organisation Help by sharing this information Follow the news on Myanmar 3. Satellite TV establishing its media shareThe figure that reflects DVB TV’s penetration is the percentage of those who watch it “every day” or “often”: 66% of the total poll sample of 2,950 people. Only 351 have never watched it and 528 (20.2%) rarely watch it. DVB TV is watched almost as much as the state-funded over-the-air broadcast channels. Satellite TV has established itself as an essential and strategic vehicle of news and information in Burma. Even if the sale of satellite dishes is officially banned, there are many clandestine dealers and the authorities appear to turn a blind eye. DVB TV has established itself as a leader in its category. Its content and style are appreciated. It has viewers throughout the country. The international media are full of praise for DVB’s professionalism and rely on its network of reporters and contacts to cover the situation in Burma.The increase in the capacity of the foreign-based Burmese media such as DVB TV, which managed for example to broadcast live election programmes, has been accompanied by similar developments on the part of the media in Burma. Several privately-owned media groups are reinforcing their operations, especially on the Internet, improving the form and substance of their publications and pushing back the limits of censorship. For example, both the Myanmar Times and Eleven Media Group invested additional resources in their election coverage. A never-ending headache for the foreign press Despite many difficulties, Burmese journalists inside Burma and abroad have in recent weeks covered two events of great importance for the country: the 7 November general elections and Aung San Suu Kyi’s release six days later. The military authorities sent contradictory signals about their intentions as regards media freedom. The undemocratic elections were marked by censorship, arrests of journalists and other obstacles, but Burmese newspapers were able to interview the various candidates during the campaign. The privately-owned media and foreign correspondents were initially allowed to talk about Suu Kyi’s release, until more than 10 publications were disciplined by the Press Scrutiny Board and the surveillance of foreign reporters was stepped up. RSF_en Reporters Without Borders and the Burma Media Association urge the international community to:1. Intercede with the Burmese authorities in order to obtain the release of imprisoned journalists and bloggers.2. Press for the abolition of the prior censorship system.3. Increase support for privately-owned Burmese news media and maintain a continuous support for Burmese media based abroad, which are the main sources of news and information in Burma.4. Establish training programmes for Burmese journalists. Anyone who visits Rangoon will quickly notice people with a radio set glued to their ear walking up and down in the parks or avenues in the morning and evening. This strange ballet testifies to the influence of the radio stations that broadcast in Burmese from abroad: BBC, VOA, RFA and DVB. The poll carried out by Reporters Without Borders confirmed their extraordinary influence. Sixty-six per cent of the people polled listen “nearly every day” or “often” to international radio stations. Only 12% never listen to them. In order of popularity, the BBC and VOA are neck and neck, with around 80% of those polled saying they have listened to them, followed by RFA and DVB.DVB’s shortwave radio signal is not very good because its transmitters are located far from Burma but it still has significant number of listeners inside the country. More than 28% have listened to its programmes. Of the 808 DVB listeners who were polled, 509 said they preferred its news programmes. There was a similar result with those who watch DVB’s satellite TV programmes: 925 out of the 1,730 DVB viewers polled (more than half) prefer it news programmes.This is what a Rangoon blogger said: “I listen to these radio stations. Thanks to them, we get real information which we would not otherwise have obtained. I prefer VOA because it is focused on Burma. I don’t listen to DVB radio because of the poor reception quality. I like DVB TV because it shows you the lives of ordinary people.”This poll breaks new ground in its reflection of the major impact of satellite TV. Of the 2,950 people polled, 1,730 watch DVB TV “every day” or “often”. DVB TV was launched at a time when Burmese were beginning to be able to use satellite dishes to receive international TV stations. The authorities controlled the arrival of satellite TV, imposing strict rules. Despite the rigidity of the laws surrounding their acquisition, sales of satellite dishes exploded in the middle of the past decade. The authorities banned the sale of satellite dishes after the unrest in 2007, but they are still available on the black market. It is estimated that around 10 per cent of the TV owners now has a dish.A clandestine vendor of satellite dishes in Rangoon said: “Before the 2007 uprising, the sale of dishes was allowed. People had to pay 1,000 dollars to get a licence for a dish from the authorities. That was fairly prohibitive. So many people did not bother about a licence and in most cases the government turned a blind eye. Since the events of 2007, buying and selling dishes has been forbidden, but many electronic accessory stores continue to sell them under the counter and again the government is turning a blind eye. People buy dishes firstly to watch sport, especially football, and secondly to watch CNN, Al Jazeera and DVB TV (especially those who do not speak English) and also Korean films. The public expects the international TV stations to show more sport and good films.”The success of the foreign-based media is all the more remarkable for their having limited room for manoeuvre on the ground in Burma. They are the bugbear of the military junta, which consequently demonizes them. The government press accuses them of serving “imperialist” forces and trying to destabilize the country. Before the elections, The New Light of Myanmar ran almost every day the same advertisement: “VOA and BBC sow hate in the population. RFA and DVB arouse the public’s ire. We won’t be swayed by these killer radios that try to stir up trouble.”This is what a Rangoon-based journalist said: “I listen to RFA, VOA and the BBC, and less often to DVB because its signal is bad. But I watch DVB TV. I think the four radio stations are fairly similar. I don’t think there is any competition with Burma’s FM radio stations, especially as it is not at the same time. How much people listen to these stations depends on news events. If something important is happening nationally or internationally, everyone listens.”This view was shared by an Irrawaddy magazine journalist based in the Thai city of Chiang Mai: “The international radio stations are very useful and powerful. The BBC and VOA are very popular due to the quality of their programming and their transmission. Their role is very important, especially in the countryside where people hardly have any access to sources of information. DVB TV is appreciated. It is watched both in the countryside and in the teashops and restaurants.”In the past it could prove dangerous to listen to international radio stations in public but people no longer seem so concerned about it. And most of the people interviewed did not think that watching DVB TV entailed any direct risk as regards the authorities. A Rangoon writer said: “DVB’s TV station is popular but many people don’t have enough money to be able to buy a satellite dish. You can watch DVB in public places when the local authorities allow it.”The popularity of these media testifies to the importance that Burmese accord to getting their news from outlets that are not controlled by their government. It is not by chance that Aung San Suu Kyi has decided to set aside time each week to answer questions from RFA’s listeners. The first interviews she gave were to Burmese-language media based abroad because they are the best way for her to be heard by her compatriots. Video on DVB: May 12, 2021 Find out morelast_img read more

Read more

Authorities target journalists again after 11 April metro bombing

first_imgNews Reporters Without Borders is concerned to see that a bombing in the Minsk metro on 11 April, which killed 13 people, has prompted a new round of official warnings to the news media similar to previous attempts to intimidate and silence them.“We urge the government to stop the almost daily harassment and threats against journalists who are just trying to do their job,” the press freedom organization said. “The Minsk metro bombing must not be used as a pretext to gag the media.”The warnings, issued by the information ministry or the attorney-general’s office, have increased in frequency in the past few days. Journalists trying to cover the metro bombing are being accused of defamation or spreading false information. After two warnings for media law violations, a journalist’s permit or a media’s licence can be withdrawn.The independent weekly Nasha Niva received a warning on 15 April for “falsely reporting” that one of the victims of the bombing had not been evacuated from the metro station until late in the night. The Committee for State Security (KGB), which already searched the newspaper several times this year, issued another warning on 18 April, accusing it of revealing confidential information about the investigation. Nasha Niva editor Andrei Surko has also been reprimanded for publishing an op-ed piece by a former army colonel suggesting that the security services could have orchestrated the bombing. Surko insists that no law was broken because “a warning at the bottom of the opinion page says the newspaper is not responsible for the views expressed.” The attorney-general’s office accused him of “discrediting the Belarusian state to the detriment of the public interest.”The newspaper Narodnaya Volya received an information ministry warning on 15 April accusing it of publishing false information that defamed the Belarusian state radio and TV. The supreme court examined a complaint against the newspaper by the state television station and gave the go-ahead for a prosecution.Anatol Sanatsenka, the editor of the privately-owned newspaper Bobruyiski Kuryer (one of whose journalists, Vauhen Voskovich, has been jailed since January), has been criticized for an article he wrote for the Belaruspartisan.org website on 12 April in which he wondered who had most to gain from the bombing.The attorney-general sent a warning to Aleksandr Starykyevich, the editor of the online newspaper Solidarnosts, the same day accusing him of baseless speculation in an article examining various theories as to who might have been behind the bombing.Sergei Nyaruny, the editor of Volny Horad, a regional newspaper based in the eastern city of Mahilou, received a written warning from the Krychaw regional prosecutor on 19 April about an article voicing scepticism about the guilt of the suspects arrested in connection with the bombing. The article aimed to “discredit and insult the police, the state and Belarusian society in its entirety,” the prosecutor claimed, threatening to prosecute him if he published more articles on the subject.Everything seems to indicate that the Belarusian authorities are not tolerating any independent coverage of the 11 April bombing, and are using it to get rid of problematic journalists. Vitebsky Kuryer editor Aleh Barshcheuski, who was arrested at the same time as a number of opposition and human rights activists supposedly implicated in the bombing, was sentenced yesterday to 10 days in prison on a hooliganism charge.The Internet is also being targeted. Charter97.org and Belaruspartisan.org, two websites that are critical of the government, have in the past few days been the victim of DDoS attacks designed to make them hard to access. Attorney-general Grigori Vassilyevich openly declared his desire to “sort out” the Internet on 12 April.The various attacks on the media reflect the extremely aggressive comments that both the attorney-general and President Aleksandr Lukashenko have been making. Accusing the media of “creating panic” on 13 April, Lukashenko said: “I have given orders for the wicked (journalists) to be pursued, detained and interrogated as criminals.”The events of the few days constitute a new chapter in the crackdown on journalists that began immediately after the controversial elections on 19 December.(Photo: AFP) BelarusEurope – Central Asia Follow the news on Belarus April 21, 2011 – Updated on January 20, 2016 Authorities target journalists again after 11 April metro bombing Receive email alerts Help by sharing this information News RSF at the Belarusian border: “The terrorist is the one who jails journalists and intimidates the public” June 2, 2021 Find out more May 28, 2021 Find out morecenter_img News RSF_en Organisation to go further News “We welcome opening of criminal investigation in Lithuania in response to our complaint against Lukashenko” RSF says Russian media boss drops the pretence and defends Belarus crackdown BelarusEurope – Central Asia May 27, 2021 Find out morelast_img read more

Read more

Indian Students In Qatar Move SC Seeking NEET Centres in Foreign Countries or to Postpone It till COVID-19 Subsides

first_imgTop StoriesIndian Students In Qatar Move SC Seeking NEET Centres in Foreign Countries or to Postpone It till COVID-19 Subsides Radhika Roy1 July 2020 5:28 AMShare This – xA plea has been filed before the Supreme Court seeking for allocation of Test Centres for NEET in foreign countries or to postpone the examination until the COVID-19 pandemic subsists.The petition, filed by Advocate-on-Record Pallavi Pratap on behalf of parents of students who are applicants for the NEET UG 2020 entrance examination and reside in Doha, Qatar, challenges the Kerala…Your free access to Live Law has expiredTo read the article, get a premium account.Your Subscription Supports Independent JournalismSubscription starts from ₹ 599+GST (For 6 Months)View PlansPremium account gives you:Unlimited access to Live Law Archives, Weekly/Monthly Digest, Exclusive Notifications, Comments.Reading experience of Ad Free Version, Petition Copies, Judgement/Order Copies.Subscribe NowAlready a subscriber?LoginA plea has been filed before the Supreme Court seeking for allocation of Test Centres for NEET in foreign countries or to postpone the examination until the COVID-19 pandemic subsists.The petition, filed by Advocate-on-Record Pallavi Pratap on behalf of parents of students who are applicants for the NEET UG 2020 entrance examination and reside in Doha, Qatar, challenges the Kerala High Court judgement which dismissed the plea and held that the Court could not issue directions to the Medical Council of India and National Testing Agency as they were expert bodies. It has been submitted that there are 4000 students registered for NEET-UG from Qatar and the Middle-East, and that there exist procedural difficulties in getting affidavits attested from the Embassy of India in Qatar and sending it to India for filing of the same due to the pandemic. In wake of the lockdown imposed to contain the virus, students have tries to register themselves for repatriation under the Vande Bharat Mission introduced by the Government of India, however, none of them managed to get seats in the said flights. “It is primarily because the VBM flights are mainly intended to repatriate the people who are in distress, migrant labourers, people who are in a medical emergency, as also students stranded in various universities abroad.” In light of the above, the Petitioners have sought for directions to the Union of India to either allocation NEET examination centres in Qatar and other Middle East countries, or as an alternative, to postpone the the NEET UG 2020 examination until the situation is normalized. A plea moved by Abdul Azeez, the General Secretary of Kerala Muslim Culture Centre, for the aforementioned directions, had been dismissed by a Kerala High Court Division Bench of Chief Justice S. Manikumar and Justice Shaji P. Chaly yesterday. The MCI had submitted to the Bench that overseas test centres were not feasible and that the students could be brought back to the State in accordance with the guidelines which had been prescribed. Click Here To Download Petition[Read Petition] Subscribe to LiveLaw, enjoy Ad free version and other unlimited features, just INR 599 Click here to Subscribe. All payment options available.loading….Next Storylast_img read more

Read more

Monarch butterflies in California at critically low level for 2nd year in a row

first_imgErikAgar/iStock(PORTLAND, Ore.) — The number of monarch butterflies wintering in California remains at a critically low level, according to a new study.The total number of monarchs observed this year during The Xerces Society Thanksgiving count was 29,418, according a press release issued Thursday by the nonprofit, which focuses on conserving invertebrates.While that number is slightly higher than the 2018-2019 count — which saw an all-time low of 27,218 — the organization warned that this year’s numbers “are no better.”This year’s results came amid a greater survey effort and more volunteers visiting more sites, according to the nonprofit.“We had hoped that the western monarch population would have rebounded at least modestly, but unfortunately it has not,” Emma Pelton, the Xerces Society’s western monarch lead, said in a statement.In 1997 there were more than 1.2 million monarch butterflies wintering along the California coast.Pelton said the silver lining was that the population didn’t shrink any further.“We can take heart that it’s not too late to act,” she said.For decades, monarch butterflies in the West have been in decline because of loss of habitat, including destruction of their California wintering sites and loss of milkweed for caterpillars and flowering resources to fuel migration.At least 21 wintering sites in California have been “significantly damaged or destroyed” by the construction of housing developments and cutting down of trees, according to The Xerces Society.Monarch butterflies return to the same sites, often the same trees, every fall for wintering.Climate change has also been a factor in changing the biodiversity in California. Lowering carbon footprints and adopting nature-based climate solutions for pollinators and other wildlife are needed, environmentalists say.The Xerxes Society urged lawmakers on both a state and federal level to address the issue.“We must protect all remaining overwintering sites in order to save our monarchs,” Sarina Jepsen, director of the Xerces Society’s Endangered Species and Aquatics Program, said.Copyright © 2020, ABC Audio. All rights reserved.last_img read more

Read more

Puerto Rico residents go without water every 24 hours in drought during pandemic

first_imgiStock/Javier_Art_Photography(SAN JUAN, Puerto Rico) — BY: MARIYA MOSELEY and CRISTINA CORUJO, ABC NewsAmid the ongoing coronavirus pandemic, Puerto Rico is not only enduring a health crisis but also a worsening drought, forcing tens of thousands to go without running water every 24 hours.For nearly a week now, more than 140,000 residents, including some in the island’s capital of San Juan, have been experiencing an intermittent water supply. On Monday, Puerto Rico’s Governor Wanda Vázquez declared a state of emergency in the wake of the drought.The drought warning is especially dire during the coronavirus pandemic as the Centers for Disease Control and Prevention is encouraging everyone to wash their hands frequently to stop the spread of COVID-19 as cases continue to surge across the United States.Jessica A. González Sampayo, a 26-year-old resident of Hato Rey, in San Juan, told ABC News that she believes the outages pose an additional threat in the wake of a health crisis and makes it even more difficult to follow safety guidelines. She said that her ability to clean her home and shower are extremely limited considering the lack of water.“It’s been really hard and frustrating .. because we’re in a pandemic. I understand we’re in a drought, but damn,” Sampayo told ABC News.Considering Puerto Rico’s utilities company has urged residents not to stockpile water, Sampayo said that purchasing water at the store is also limited.Sampayo works full time at a nonprofit organization and said that she has to adjust her bustling work schedule to align with her running water. When the water does come back on, it’s inconsistent and often returns hours after the designated time frame, she said.“The day that you’re supposed to have the 24 hours, you really don’t have the 24 hours, which is stupid. I really don’t understand,” Sampayo said.Sampayo, who has one roommate, said that although she’s grateful that her family — who lives nearby — is still healthy in wake of the pandemic, she is still concerned about her 93-year-old grandmother, who is at high-risk of infection and her mother, who has diabetes.“You can’t wash your hands as much as you want … it’s crazy, and it’s horrible,” Sampayo said.Puerto Rico has over 2,100 coronavirus confirmed cases, 6,500 possible infections and at least 159 deaths, according to the island’s health department. And while Gov. Vázquez, who was one the first governors across the country to issue a stay-at-home order and has been praised by experts for her potentially life-saving decisions, Puerto Rico has still become one of the hardest hit regions economically across the nation.Adding to the devastation: The island has been rocked by over 9,000 tremors within the last six months, according to a meteorologist’s summary. This includes two strong earthquakes that shook Puerto Rico last Friday. The quakes — including a series in January that left several buildings damaged and thousands homeless — all come as the island continues to reel from the impact of deadly Hurricane Maria that hit in 2017.Additionally, the Puerto Rican government has been plagued with numerous scandals, including Gov. Vázquez recently facing scrutiny following allegations she fired a government minister after the official called for an independent investigation into how aid was distributed after January’s earthquakes. Copyright © 2020, ABC Audio. All rights reserved.last_img read more

Read more